برترین‌های مهرواره هوای نو معرفی و تجلیل شدند 
کد خبر: 4160922
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

برترین‌های مهرواره هوای نو معرفی و تجلیل شدند 

با حضور وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیعات اسلامی ضمن تقدیر از پیشکسوتان هیئت‌های حسینی از برترین‌های مهرواره هوای نو تقدیر شد. 

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه دومین دوره «مهرواره هوای نو» با هدف تجلیل از برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی کشور با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولان کشور و مداحان و مسئولان هیئت‌ها امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم به صورت جمع‌خوانی قرآن توسط قاری و با همراهی حاضران در تالار وحدت آغاز شد و در ادامه تئاتری با محور عزاداری محرم اجرا شد و سپس یاد و خاطره خادمان و مداحان اهل بیت(ع) که درگذشته‌اند از جمله مرحوم قاسم مستوفی و مرحوم مؤید گرامی داشته شد. 

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم، گفت: بعد بین‌المللی هوای نو سال بعد باید جدی گرفته شود. فرهنگ عاشورا مختص کشور ما نیست و در سایر کشورها نیز مراسم‌های بزرگی در این خصوص گرفته می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه افکار سنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد مردم بالای ۱۴ سال ایران پیراهن مشکی برتن می‌کنند و در محافل حسینی حضور می‌یابند، گفت: امسال سازمان اوقاف و بنیاد شهید به این مهرواره کمک کردند اما سایر نهادها هم بیایند و کمک کنند. ما امسال از بسیاری از رشته‌ها صرف نظر کردیم که ان شاءالله به کمک سایر نهادها سال بعد به این رشته‌ها توجه شود.

حجت‌الاسلام قمی افزود: وقتی قرار است هیئت پایگاه جهاد تبیین باشد، حتماً هیئت‌ها بیش از پیش بخش بانوان هیئت‌ها را باید جدی بگیرند. در جهاد تبیین که سر سلسله آن حضرت زینب(س) است، بیشترین توقعات از بانوان می‌رود که در هیئت‌ها بیشترین فعالیت برای جهاد تبیین را داشته باشند.

وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو نیز گفت: در دومین دوره مهرواره حیات نو شش هزار و ۸۹۲  هیئت شرکت کردند و ۱۵ هزار و ۵۶۸ رشته داشتیم. ۴۱ رشته جدید نیز طراحی شد.

وی با تأکید بر اینکه هیئت‌ها باید نبض فرهنگی کشور را در دست بگیرند و کارها باید به مردم واگذار شوند، گفت: هوای نو بیشتر از اینکه مربوط به گذشته باشد، مربوط به ۴۰ سال آینده است و می‌خواهیم ریشه‌های گذشته را به زبان برای جوانان تبیین کنند. 

در ادامه از اساتید و پیشکسوتان هیئت‌ها تقدیر شد و محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نرم افزاری که انقلاب اسلامی از آن استفاده کرد و امام راحل به قدرت ماورایی آن واقف بود، هیئت‌ها بودند. امام راحل با خوانش مجدد از کربلا، عاشورا و اربعین با استفاده از شبکه هیئت، در تمام کشور حاضر شد و حرکت کرد. 

وی تصریح کرد: قدرت شبکه مردمی در این هیئت‌ها وجود دارد. هیئت‌ها بودند که شب‌های فراموش نشدنی کربلای پنج را آفریدند. امروز هم انقلاب اسلامی مجهز به این قدرت لایزال است. در این جنگ ترکیبی دشمن اراده جوان‌های ما را نشانه گرفته بود. برای اینکه آن‌ها را مأیوس، از گذشته پشیمان و از آینده ناامید کند اما راهبرد ما افتخار به گذشته و امید به آینده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: دشمنان در محرم امسال هم مأیوس شدند و با بی خردی محرم و عاشورا را محل زورآزمایی خود قرار دانند. اصلاً مردم ما حرف‌های دشمنان را نشنیدند؛ مگر شور حسینی متاع مابه‌ ازایی دارد؟ مردم از تمام داشته و نداشته خود برای امام حسین(ع) مایه می‌گذارند. امروز به برکت انقلاب و ولایت فقیه جامعه ما رو به جلو در حرکت است.

در ادامه مراسم نیز از سایر برگزیدگان این مهرواره تقدیر شد.
انتهای پیام
captcha